اوقات شرعی

دیکشنری
لینکستان
ارتباط با مدیر
 
>>اخبار
نشست هيات مديره جابک با وزير محترم بهداشت و درمان جناب آقاي دکتر قاضي زاده هاشمي

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم

نشست هیات مدیره جابک با وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

photo 079.jpg

خلاصه گزارش:

‌أ.     جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای علوی آغاز شد.

‌ب.پس از سلام وتهیت، آقای فاضلیان به معرفی اعضای هیات مدیره جامعه آزمایشگاهیان بالینی کشور(ج.ا.ب.ک) پرداختند و ایجاد یک مدیریت متمرکز برای پیگیری مطالبات آزمایشگاهیان را متذکر شدند.

‌ج.  سپس آقای فاضلیان مطالبات ج.ا.ب.ک را بند به بند متذکر شدند که اولین آن سختی کار بود. از سختی ذاتی این شغل و سختی کار پایوران زحمت کش آزمایشگاه گفتند که علی رغم عِدٌه و عُدٌه زیاد و کار تاثیرگذار در حوزه سلامت و درمان، متاسفانه زحمت آنان دیده نشده و یا کمترمورد عنایت واقع شده است. و این از مطالبات اصلی و خواسته اولیه جامعه آزمایشگاهیان است و با وجود مخاطرات زیاد نفس کارآزمایشگاهیان  متاسفانه مغفول واقع شده و جامعه آزمایشگاهی بر سر این مخاطرات عده ای از پایوران خود از دست داده است. و علی رغم این که این قانون درزمان دولت آقای هاشمی ناظر بر مصوبه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است متاسفانه مورد بی مهری واقع شده است و پایوران زحمت کش آزمایشگاه هیچ برخورداری از این قانون نداشته اند. و از طرفی ساختار اداری، مقاطع سه گانه ( کاردانی و کارشناسی و ک.ارشد) را مشمول قرار نداده و این قاعده تنها بر تکنسین های گذشته جاری شده و شاهد دستمزد پایین علی رغم مخاطرات زیاد در این حوزه ایم.  

سپس وزیر محترم بهداشت و درمان  آقای دکترهاشمی از علل عدم اجرایی نشدن آن سوال کردند و از این که به جریان افتادن این قانون چه مزایایی را بر پایوران آزمایشگاه مترتب می شود؟

که آقای فاضلیان موانع و چگونگی اجرایی نشدن آن را بیان فرمودند و مزایای آن را متذکر شدند.

سپس وزیر محترم بهداشت و درمان  آقای دکترهاشمی پیگیری آن را از معاونت توسعه نیروی انسانی خود خواستند تا در جلسه هیات دولت مطرح شود. و از طرفی همین قانون توسط ج.ا.ب.ک از طریق کمیسیون بهداشت مجلس پیگیری شود تا هرچه زود تر به نتیجه برسد (مقاطع سه گانه  کاردانی و کارشناسی و ک.ارشد مشمول قرار گیرد). سپس مستندات به وزیر محترم ارائه شد.

931007.jpg

‌د.    از دیگر مطالبات ج.ا.ب.ک ادامه تحصیل و برقراری مجدد رشته دکتری علوم آزمایشگاه است و ابتر ماندن این رشته محمل چه زیانی برای حوزه سلامت شده است واین از خواست های مجدانه ج.ا.ب.ک است تا علاوه بر رفع نواقص و کمبودهای موجود در حوزه سلامت بتواند بارقه امید دل دردمند آزمایشگاهیان شود.
که وزیر محترم بهداشت و درمان  آقای دکترهاشمی  موافق با بازگشایی این رشته منطبق بر آن چه تجربه ملی و بین المللی است، بوده و خواستار مطرح شدن این موضوع از طریق معاونت خود، در شورای بازنگری شدند تا پایوران آزمایشگاهی بتوانند در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند.
‌ه.    از دیگر مطالبات ج.ا.ب.ک قانون ارتقای بهره وری است که با توجه به مستندات موجود (از طریق استعلام از مجلس شورای اسلامی ) پایوران آزمایشگاه را مشمول این قانون قرارمی دهد. و ج.ا.ب.ک خواستار اجرایی شدن آن است. که وزیر محترم این را مورد تایید قرار داده و این مهم را مورد تایید قرار داده و فرمودند توسط ج.ا.ب.ک از طریق کمیسیون مجلس به نتیجه برسد تا مقاطع سه گانه  کاردانی و کارشناسی و ک.ارشد مشمول این قانون قرارگیرد.

 و. بحث پایانی مطرح شده مسئله روز آزمایشگاه واینکه علیرغم برگزاری جشن هر ساله روز آزمایشگاه ( سی ام فروردین: زاد روز حکیم اسماعیل جرجانی) ونیز علیرغم مکاتبات متعدد وزیر بهداشت و درمان دولت سابق و جوامع آزمایشگاهی با پیگیری این جامعه صنفی، هنوز این روز از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت درج در تقویم رسمی کشور تصویب نگردیده است.


 درآخراعضای  هیات مدیره ج.ا.ب.ک از بذل توجه وزیر محترم بهداشت ودرمان  آقای دکترقاضی زاده هاشمی و همراهی معاون بزرگوار ایشان جناب آقای دکتر استقامتی سپاسگزاری کرده و توفیق روز افزون ایشان را در ارتقای شان خانواده سلامت خواستار شدند.

photo 081.jpg        

   

IMG_۲۰۱۴۱۲۲۸_۱۱۰۳۰۵.jpg


IMG_u06F2u06F0u06F1u06F4u06F1u06F2u06F2u06F8_u06F1u06F1u06F0u06F2u06F5u06F2.jpg

IMG_۲۰۱۴۱۲۲۸_۱۱۰۲۱۸.jpg


IMG_۲۰۱۴۱۲۲۸_۰۹۵۲۳۰.jpg

IMG_۲۰۱۴۱۲۲۸_۱۱۰۱۳۶.jpg

۱۳۹۳/۱۰/۹
نظر شما درباره مطلب بالا

ابراهیم نقی پور گنبد کاووس ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
کارشناس ارشد میکروب
ای بابا این کار باز به کمسیون و مجلس و کشید که دیگه مطمئنم به این دولت روحانی و وزیر نمی شه امید داشت تا اون موقع هم ما با آلودگی های بیمارستانی می میریم و ختم به نا خیر می شویمو اون دنیا شاید به مطالباتمون برسیم اون هم از خدای کریم و بخششگر و ....
حسین صفاری راد ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
کاردان آزمایشگاه
با سپاس از زحمات و توجه بی پایان اعضا بسیار محترم هیئت مدیره کانون امیدوارم اقدامات انجام شده بخصوص دیدار اخیر با وزیر محترم بهداشت و درمان موجب احقاق حقوق نادیده گرفته شده از طرف مسئولین و وزارت خانه گردد. به امید یزدان
وحید مشکوه ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
عنوان...
با تشکر از زحمات بسیار زیاد شما و به امید موفقیت روز افزون برای تمامی همکاران
مهرزاد منصورى ۱۳۹۳/۱۰/۹
عنوان...
دوستان خدا قوت،
طراحی و اجرا از مهندسین مشاور بهبد فرادیس نقش جهان