اوقات شرعی

دیکشنری
لینکستان
ارتباط با مدیر
 
>>اخبار
جامعه آزمايشگاهي ايران خواهان ايجاد دوره دکتراي اين رشته است
مصاحبه آقاي حسن قجاوند عضو هيئت مديره جامعه آزمايشگاهيان باليني کشور

 

جامعه آزمایشگاهی ایران خواهان ایجاد دوره دکترای این رشته است

اصفهان-عضو هیات مدیره جامعه آزمایشگاهی بالینی ایران گفت: اعضای این جامعه خواهان ایجاد دوره دکترای این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند.

1391/01/31 - 01:54

'حسن قجاوند' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ارایه دوره دکترای رشته علوم آزمایشگاهی از سال 72 در کشور معلق مانده است و در زمان حاضر این رشته فقط تا مقطع کارشناسی در دانشگاه ها ارایه می شود.

وی با تاکید براینکه ارایه دوره دکترا به پویا شدن این رشته و ارتقای سطح دانش فنی آزمایشگاه ها کمک بسیاری می کند، اظهار داشت: اعضای جامعه آزمایشگاهی کشور، امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را حق خود می دانند و خواهان احیای آن هستند.

وی بااشاره به اینکه بر اساس قانون، آزمایشگاه های تشخیص طبی باید دارای مسئول فنی باشند، تصریح کرد: بدلیل کمبود فارغ التحصیلان مقطع دکترا در رشته علوم آزمایشگاهی، برخی از آزمایشگاه ها مسئول فنی ندارند یا چند آزمایشگاه از یک مسئول فنی مشترک استفاده می کنند.

به گفته وی، مسئول فنی آزمایشگاه باید دارای مدرک دکترا رشته علوم آزمایشگاهی یا پاتولوژیست باشد.

قجاوند یکی دیگر از خواسته های اعضای جامعه آزمایشگاهی کشور را قرارگرفتن این رشته در زمره مشاغل سخت و زیان آور دانست و افزود: فعالان این رشته همواره با عوامل بیولوژیک و سرطان زا در تماس اند و خطر، آنها را تهدید می کند.

نایب رییس کانون علوم آزمایشگاهی استان اصفهان گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این کار اعلام کرده است اما منتظر ابلاغ آن از سوی معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری هستیم.

قجاوند با اشاره به اینکه حدود سه هزار نفر در استان اصفهان در زمینه علوم آزمایشگاهی فعال اند، گفت: کانون دانش آموختگان علوم آزمایشگاهی استان از چهارسال پیش آغاز به کار کرد و اینک دارای 500 عضو است.

رشته علوم آزمایشگاه زیر شاخه‌ ی گروه پزشکی است و نقش مهمی در تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماریها دارد.

۱۳۹۱/۳/۸
نظر شما درباره مطلب بالا

طراحی و اجرا از مهندسین مشاور بهبد فرادیس نقش جهان